YZF-R125 2019

Společnost Yamaha představuje zcela nový model YZF-R125 2019: Rychlejší a agresivnější

 

Dejte realitě nový rozměr

První model Yamaha YZF-R1 přesně před 20 lety zcela změnil podobu segmentu supersportů. Tento zásadní motocykl, postavený bez kompromisů podle nejvyšší specifikace a nabízející úchvatné úrovně výkonu společně s vynikající agilitou a nepřehlédnutelným vzhledem, stvořil svět strojů řady R - a připravil půdu pro vývoj současných technicky vyspělých modelů řady R. 

V nastaveném trendu motocykly Yamaha řady R pokračují. A představují jednu z nejširších řad vysoce výkonných modelů s objemem od 125 ccm do 1 000 ccm. Cílovou skupinou jsou jezdci hledající vzrušení, kteří touží po prvotřídním výkonu při jízdě na silnici i na okruhu. Každý supersportovní motocykl řady R pokaždé nabízí jízdu nabitou adrenalinem a umožňuje dodat realitě nový rozměr. 

Zcela nový model YZF-R125 se vyznačuje nejdynamičtějším a nejúchvatnějším designem, který se zrodil z DNA řady R. Je nejvyspělejším supersportem kubatury 125 ccm, jaký kdy společnost Yamaha vyvinula. Zcela nový technicky vyspělý motor poskytuje lepší zrychlení a mnohem širší rozsah výkonu od nízkých až po vysoké otáčky, zatímco nový rám a ergonomické uspořádání zaručuje snadno dostupnou agilitu a vynikající stabilitu, přičemž zároveň zlepšuje každodenní komfort a praktičnost motocyklu. 

Agresivní vzhled inspirovaný modelem YZF-R1 utváří závodní, aerodynamický přední kryt a design kokpitu ovlivněný závody MotoGP, což tomuto modelu 125 dodává vážný a odhodlaný výraz, který podtrhuje jeho traťový potenciál. A díky prvotřídní povrchové úpravě a vysoce kvalitním součástem motoru a rámu je zcela nový model YZF-R125 dokonalým supersportem značky Yamaha kubatury 125 ccm. 

 

Zcela nový motor o objemu 125 ccm se systémem variabilního řízení ventilů

Motocykl Yamaha YZF-R125 je již dobře znám jako jeden z nejvýkonnějších modelů ve třídě supersportů kubatury 125 ccm. Kapalinou chlazený motor se čtyřmi ventily byl pro rok 2019 zcela přepracován, aby poskytoval vyšší točivý moment a plynulejší přísun výkonu v širším pásmu otáček a současně měl také nižší spotřebu paliva. 

Jedním z nejdůležitějších příkladů nových technologií je systém variabilního řízení ventilů (VVA), který optimalizuje polohu ventilů v závislosti na otáčkách motoru. Systém VVA zaručuje ideální provozní charakteristiky sacích a výfukových ventilů při jakýchkoli otáčkách motoru. Jezdec tak může na motocyklu YZF-R125 zažít silnější točivý moment umožňující lepší zrychlování od nízkých po střední otáčky, doplněný o lepší výkon ve vyšších otáčkách motoru. 
Nový motor rovněž těží z přepracovaného systému vstřikování paliva vybaveného větším tělesem škrticí klapky. Zaručeny jsou tak plynulejší citlivost a lepší ovladatelnost. Využívá také upravený systém chlazení, který zkracuje čas zahřívání motoru a zlepšuje účinnost chlazení při vyšších teplotách motoru. Tato vyšší účinnost chlazení umožňuje instalaci lehčího a kompaktnějšího chladiče. 

 
Vyšší účinnost spalování

Nový motor využívá kromě systému VVA zlepšujícího výkon zcela novou hlavu válce se čtyřmi ventily, která těží z větších a kratších sacích a výfukových ventilů. Konstruktéři společnosti Yamaha zmenšili také velikost spalovacího prostoru. Výsledkem je vyšší účinnost spalování, která u modelu YZF-R125 přispívá k mnohem širšímu rozsahu využitelného výkonu a zároveň pomáhá snížit spotřebu paliva. Tyto novinky se také podílí na působivém zvuku výfuku. 

 
Nový rám Deltabox s optimalizovanou geometrií

Všechny modely řady R jsou známy svou lehkostí a agilitou při jízdě na silnici i na okruhu a rám modelu YZF-R125 prošel pro rok 2019 řadou výrazných změn, jejichž cílem je upevnit postavení tohoto modelu jako dokonalého supersportu kubatury 125 ccm. 

Geometrie přední a zadní části rámu byla optimalizována za účelem dosažení plynulejší a lehčí ovladatelnosti, která je zárukou strhující jízdy. Společně s technicky vyspělou 41mm přední vidlicí nabízí tento nový rám větší komfort i při vysokých rychlostech. 

 
Nová konstrukce lehké hliníkové kyvné vidlice

Zdokonalený podvozek je nyní vybaven lehkou hliníkovou kyvnou vidlicí s novou konstrukcí, která doplňuje nový rám s upravenými rozměry. Při výrobě této kratší kyvné vidlice byla využita vyspělá technologie lití společnosti Yamaha zajišťující optimalizovanou tuhost a nízkou neodpruženou hmotnost pro sportovní, agilní a pohodlnou jízdu. 

 
Zdokonalená anti-hoppingová spojka (A&S)

Aby si každý jezdec na motocyklu YZF-R125 mohl vychutnat nejvyšší úroveň ovladatelnosti při brzdění a zrychlování, je tento nový model vybaven vylepšenou anti-hoppingovou spojkou (A&S). Nové pružiny spojky poskytují páčce větší citlivost, což zaručuje pohodlnější a preciznější ovládání, přičemž konstrukce nabízí dobré jízdní vlastnosti při zrychlování a zároveň zabraňuje zablokování zadního kola při zpomalování. 

 
Elegantní a agresivní design kapotáže inspirovaný modelem YZF-R1

Vzhled a charakter nového modelu YZF-R125 byl utvářen stejnou DNA dynamické řady R, díky které je YZF-R1 jedním z nejuznávanějších motocyklů na silnici i okruzích.  

Nové dvojité LED světlomety a přední kapotáž ve stylu modelu YZR-M1 jsou potvrzením, že je tento motocykl nedílnou součástí kultovní rodiny řady R. Špičkové zpracování je patrné na celé řadě vysoce kvalitních součástí včetně brýlí vidlice a nalakovaného předního blatníku. Také zadní část motocyklu se dočkala kompletního přepracování ve stylu modelu YZF-R1 a nyní ji zdobí závody prověřené vzduchové kanály a zadní světla s 12 LED diodami. 

 
Nová palivová nádrž o objemu 11 litrů

Elegantní sportovní design nové kapotáže inspirované modelem YZF-R125 je doplněn novou palivovou nádrží o objemu 11 litrů, která byla navržena tak, aby ji bylo možné snadno demontovat, když bude třeba získat přístup během pravidelné údržby. Tvar této nové stylové nádrže, ozdobené nádhernými, dokonale přiléhavými vnějšími panely, poskytuje vynikající oporu kolen a umožňuje jezdci zaujmout řadu různých pozic vyhovujících jízdě nízkou i vysokou rychlostí. 

 
Přepracovaný kokpit inspirovaný závody MotoGP

Všechny modely řady R mají své kořeny na závodním okruhu a nový motocykl YZF-R125, stejně jako jeho ryzí DNA pocházející od stroje YZF-R1, má také novou lehkou konstrukci brýlí vidlice inspirovanou závodním motocyklem Yamaha YZR-M1 MotoGP. Má také chránič páčky brzdy ve stylu MotoGP a celý vzhled a charakter nového kokpitu tohoto prvotřídního motocyklu kubatury 125 ccm odkazuje na závodní geny. 

 

Nový zřetelný přístrojový LCD panel

Nově navržený přístrojový panel prohlubuje propojení jezdce s motocyklem. Jakmile zapnete zapalování, zobrazí se vámi nastavený pozdrav. Tento stylový sportovní, multifunkční LCD displej, stejně jako snadno čitelný středový segmentový otáčkoměr a velký digitální rychloměr, obsahuje kontrolku řazení, indikátor zařazeného převodového stupně a stavový displej systému VVA. 

 

Flexibilnější jízdní pozice

Důležité změny pro rok 2019 byly provedeny s cílem poskytnout vyšší úroveň pohodlí jezdce i spolujezdce. Nová řídítka s otevřenější a vodorovnější polohou poskytují ideální rovnováhu mezi sportovní jízdou a každodenním komfortem, zatímco obě sedla byla přepracována a jsou nyní vyplněna silnější pěnou. Tato opatření - společně s upravenou palivovou nádrží a novými hliníkovými zadními stupačkami - činí z nového modelu YZF-R125 pohodlnější a praktičtější motocykl, aniž by byl ohrožen úchvatný charakter supersportu. 

Když potřebujete získat přístup k motoru, uzamykatelné sedlo lze podobně jako palivovou nádrž snadno demontovat, což zaručuje rychlou a snadnou pravidelnou údržbu. 

 
Nová širší zadní pneumatika s šířkou 140 mm

YZF-R125 spoléhá na širší zadní pneumatiku s šířkou 140 mm, která optimalizuje vyšší celkový výkon nabízený novým motorem a upravenou kapotáží. Nová zadní pneumatika 140/70-17 poskytuje dobrou vyváženost přilnavosti a trvanlivosti, nabízí lepší stabilitu a ovladatelnost, a její široký profil zdůrazňuje agresivní vzhled tohoto supersportu kubatury 125 ccm. 

  
Lepší citlivost brzd

Přední kotouč o průměru 292 mm a 230mm zadní kotouč zaručují silný brzdný účinek s bohatou zpětnou vazbou. Pro rok 2019 byl tento prvotřídní systém ještě vylepšen upraveným uspořádáním brzdových hadic a nový třmen zadní brzdy s destičkami odlišné specifikace nabízí lepší citlivost a kontrolu při brzdění. 

 
Hlavní vlastnosti

  • Nový motor o objemu 125 ccm se systémem variabilního řízení ventilů 
  • Lepší účinnost spalování pro plynulejší přísun výkonu 
  • Přepracovaný rám Deltabox s vynikající tuhostí 
  • Nová hliníková kyvná vidlice pro agilitu a stabilitu 
  • Lehčí a preciznější anti-hoppingová spojka 
  • Elegantní nový rám řady R, dvojité přední LED světlomety 
  • Nově konstruovaná palivová nádrž o objemu 11 litrů 
  • Zcela nový kokpit inspirovaný motocyklem YZR-M1 MotoGP 
  • Propracovaný, nový zřetelný přístrojový LCD panel 
  • Zdokonalená ergonomie pro lepší jízdní pozici 
  • Širší zadní pneumatika pro lepší stabilitu a výraznější styl 
  • Upravená a vylepšená citlivost brzd 
  • Dokonalý supersport řady R kubatury 125 ccm 

 

 
Dostupnost

Model YZF-R125 bude dostupný Yamaha začátkem roku 2019. 

 

Barvy:    Yamaha Blue 
                Tech Black 
                Competition White 

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.