Ténéré 700 Rally Edition
Ténéré 700 Rally Edition
Při prvním ročníku rallye Dakar uspořádaném v roce 1979 dostala Yamaha XT šanci prokázat svoji kvalitu v nejdrsnějším závodě na světě. Jezdci na motocyklech XT tento legendární závod vyhráli v letech 1979 a 1980 a stali se inspirací při vývoji původního modelu Ténéré v roce 1983 – ikonický motocykl Yamaha stvořený k dobrodružstvím, který navždy změnil motocyklový svět.
Osedlejte si legendu
Od té doby uplynulo 40 let. Dnes Yamaha Ténéré 700 vystihuje představivost nové generace jezdců, které chtějí objevovat dosud neviděné. V roce 2020 se exkluzivní nová Yamaha Ténéré 700 Rally Edition pyšní barevnou kombinací odkazující na bohaté dědictví rallye a ještě lepšími standardními specifikacemi.
Ténéré 700 Rally Edition se závodní modrožlutou barevnou kombinací, grafikou „Speedblock“ a zlatými ráfky vzdává poctu továrním motocyklům, na kterých závodili hrdinové rallye Dakar Jean-Claude Olivier a Serge Bacou. Prémiové součásti a čiré DNA Ténéré z něj v nabídce Yamaha činí nepřekonatelný motocykl střední třídy stvořený pro dobrodružství.
Letmým pohledem
- Barvy odkazující na dědictví rallye
- Specializované sedlo Rally
- Nasazovací tlumič výfuku Akrapovič
- Odolný kryt pod motorem
- Kryt chladiče
- Kryt řetězu
- LED směrová světla
- Protiskluzové podložky
- Terénní rukojeti
- Čtyřtaktní motor CP2 o objemu 689 ccm s vysokým točivý momentem
- Lehký dvojitý kolébkový trubkový ocelový rám
- Štíhlý, kompaktní a ergonomický obrys a sedlo
Ténéré 700 Rally Edition
Původní model Ténéré pomohl z Yamahy učinit nejúspěšnější značku v historii rallye Dakar. Během prvních 6 ročníků nejnáročnějšího závodu na světě se motocykly XT umístily celkem 18krát na pódiu. Čiré závodní DNA, které si podmanilo poušť, se z generace na generaci přeneslo i do nového modelu Yamaha Ténéré 700 Rally Edition. A je to znát.
Barvy odkazující na dědictví rallye
Motocykl se chlubí moderním pojetím legendární a výrazné modrožluté kombinace, kterou se vyznačovaly rané modely Ténéré závodící v rallye Dakar. S odkazem na barvy použité při prvních rallye Dakar byla tato barevná kombinace s hrdostí použita rovněž při výrobě prvního modelu XT 600 Ténéré v roce 1983. Kontrastní modrožlutá barevná kombinace, zlaté ráfky a design „Speedblock“ (rovněž inspirovaný dědictvím rallye Dakar). Detaily v provedení, jako například černá řidítka, která souzní s celkovým designem.
video Ténéré 700 Rally Edition |
Technické parametry
Motor | |
Typ motoru | kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 2válcový |
Zdvihový objem | 689 cm³ |
Vrtání x zdvih | 80,0 mm x 68,6 mm |
Kompresní poměr | 11.5:1 |
Maximální výkon | 50,0 kW při 9 000 ot./min. |
Limited power version | 35.0kW |
Maximální točivý moment | 68,0 Nm při 6 500 ot./min. |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
Systém zapalování | TCI |
Systém startování | Elektrický |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Koncový převod | Řetěz |
Vstřikování paliva | Vstřikování paliva |
| |
Rám | Ocelový páteřový rám, dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Obrácená teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední zdvih | 210 mm |
Zadní zdvih | 200 mm |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová Ø 282 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová Ø 245 mm |
Přední pneumatika | 90/90 R21 M/C 54V M+S – paprsková kola s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR |
Zadní pneumatika | 150/70 R18 M/C 70V M+S – paprsková kola s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR |
| |
Celková délka | 2 370 mm |
Celková šířka | 910 mm |
Celková výška | 1 455 mm |
Výška sedla | 875 mm |
Rozvor kol | 1 595 mm |
Minimální světlá výška | 240 mm |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 204 kg |
Kapacita palivové nádrže | 16 l |