Ténéré 700 Rally Edition

Ténéré 700 Rally Edition

Při prvním ročníku rallye Dakar uspořádaném v roce 1979 dostala Yamaha XT šanci prokázat svoji kvalitu v nejdrsnějším závodě na světě. Jezdci na motocyklech XT tento legendární závod vyhráli v letech 1979 a 1980 a stali se inspirací při vývoji původního modelu Ténéré v roce 1983 – ikonický motocykl Yamaha stvořený k dobrodružstvím, který navždy změnil motocyklový svět.


Osedlejte si legendu

Od té doby uplynulo 40 let. Dnes Yamaha Ténéré 700 vystihuje představivost nové generace jezdců, které chtějí objevovat dosud neviděné. V roce 2020 se exkluzivní nová Yamaha Ténéré 700 Rally Edition pyšní barevnou kombinací odkazující na bohaté dědictví rallye a ještě lepšími standardními specifikacemi.

Ténéré 700 Rally Edition se závodní modrožlutou barevnou kombinací, grafikou „Speedblock“ a zlatými ráfky vzdává poctu továrním motocyklům, na kterých závodili hrdinové rallye Dakar Jean-Claude Olivier a Serge Bacou. Prémiové součásti a čiré DNA Ténéré z něj v nabídce Yamaha činí nepřekonatelný motocykl střední třídy stvořený pro dobrodružství.


Letmým pohledem

  • Barvy odkazující na dědictví rallye
  • Specializované sedlo Rally
  • Nasazovací tlumič výfuku Akrapovič
  • Odolný kryt pod motorem
  • Kryt chladiče
  • Kryt řetězu
  • LED směrová světla
  • Protiskluzové podložky
  • Terénní rukojeti
  • Čtyřtaktní motor CP2 o objemu 689 ccm s vysokým točivý momentem
  • Lehký dvojitý kolébkový trubkový ocelový rám
  • Štíhlý, kompaktní a ergonomický obrys a sedlo


Ténéré 700 Rally Edition

Původní model Ténéré pomohl z Yamahy učinit nejúspěšnější značku v historii rallye Dakar. Během prvních 6 ročníků nejnáročnějšího závodu na světě se motocykly XT umístily celkem 18krát na pódiu. Čiré závodní DNA, které si podmanilo poušť, se z generace na generaci přeneslo i do nového modelu Yamaha Ténéré 700 Rally Edition. A je to znát.


PROMĚŇTE SEN VE SKUTEČNOST

Nakonfigurujte si svůj motocykl dle vlastních představ. Pošlete nám Vaši konfiguraci na mail yamaha@ymoto.cz a my Vám na Váš nakonfigurovaný vysněný motocykl pošleme cenovou nabídku.


Hlavní vlastnosti

Čtyřtaktní motor CP2 o objemu 689 ccm

Dvouválcový motor modelu Ténéré o objemu 689 ccm s křížovým klikovým hřídelem vám při jízdě pouští, po horských stezkách nebo po dálnici vždy poskytne potřebný výkon, který dokáže reagovat na každou situaci. Tento lehký motocykl vhodný pro dobrodružné výpravy vám díky vysokému výkonu s lineárním točivým momentem a optimalizovanou převodovkou zajistí naprosté pohodlí při jízdě v libovolných podmínkách.

Nový dvojitý kolébkový trubkový ocelový rám

Když se dostanete do náročného terénu, oceníte kompaktní rozměry zcela nového odolného dvojitého kolébkového ocelového trubkového rámu stroje Ténéré 700. Krátký rozvor a štíhlý obrys zaručují špičkovou agilitu ve vysoce technických jízdních podmínkách a světlá výška 240 mm se skvěle hodí do toho nejnáročnějšího terénu.

Štíhlý a kompaktní obrys a ploché sedlo

Ténéré 700 zaručuje maximální hbitost díky plochému sedlu a úzkému obrysu, které usnadňují lehce měnit těžiště – ať už jedete vsedě, nebo stojíte ve stupačkách. Jeho pohodlná jízdní poloha zaručuje celodenní pohodlí a štíhlá 16litrová nádrž zaručující dlouhý dojezd poskytuje vynikající oporu kolenům, abyste měli stroj přesně pod kontrolou na každém druhu povrchu.

Čelní maska se 4 LED světlomety ve stylu rallye

Yamaha patří ve světě závodů rallye mezi nejvýznamnější hráče již více než 40 let. A nová agresivní čelní maska modelu Ténéré 700 se inspiruje nejnovějšími továrními stroji z rallye Dakar. Výrazný jedinečný design ze závodů rallye se 4 LED světlomety, které osvětlí i tu nejtemnější divočinu, podtrhuje technologie použité v tomto motocyklu s kořeny v závodech rallye.

Obrácená přední vidlice na dlouhé cesty

Vyzkoušejte přední odpružení osvědčené ze závodů a hned vám bude jasné, že tento lehký motocykl stvořený k dobrodružstvím dokáže díky své konstrukci zdolat jakýkoli terén. Nastavitelná 43mm obrácená přední vidlice s drahou zdvihu 210 mm vyrobená ze 43mm trubek odolných vůči prohýbání zaručuje plynulou jízdu se snadným řízením, abyste dokázali zvládnout všechno, co vás na vašich dobrodružných cestách potká.

nastavitelný zadní tlumič

Důmyslná konstrukce zadního odpružení vám dokáže zajistit hladkou a stabilní jízdu v nejrůznějších podmínkách na nezpevněném povrchu i na dálnici – ať už jedete sami, nebo vezete spolujezdce a zavazadla. Tento systém s drahou zdvihu 200 mm vycházející ze závodů rallye je vybaven pohodlným dálkovým seřizovačem, který umožňuje měnit nastavení i za jízdy.

Kokpit ve stylu závodů rallye

Každý prvek modelu Ténéré 700 – včetně kokpitu se zkosenými řídítky ve stylu rallye – byl pečlivě testován a ověřován v nejnáročnějším terénu na prototypu Ténéré 700 World Raid. Kokpit vyvinutý na základě hodnotných informací od dobrodruhů z celého světa kombinuje vynikající funkčnost se vzhledem inspirovaným závodními stroji.

Velká 21/18palcová paprsková kola

Ténéré 700 je stejně jako závodní tovární motocykly Yamaha vybaven 21palcovým předním paprskovým kolem a 18palcovým zadním kolem, které charakterizuje nízká hmotnost, nesmírná pevnost a výjimečná rázová odolnost. S ohledem na vysokou úroveň trakce a odolnosti v terénu i na silnici jsou tato hliníková kola vybavena pneumatikami Pirelli Scorpion Rally.

Štíhlá palivová nádrž pro dlouhý dojezd

Nádherně tvarovaná 16litrová palivová nádrž zaručuje potenciální dojezdovou vzdálenost přes 350 km, takže můžete být klidnější při jízdě na větší vzdálenosti na odlehlých místech. Tato kompaktní palivová nádrž se štíhlou zadní částí zaručuje optimální ergonomii při jízdě a umožňuje při jízdě zaujmout mnoho různých poloh vsedě i vestoje.

Kompaktní přístrojový panel ve stylu rallye

Kompaktní přístrojový panel modelu Ténéré 700 ve stylu rallye je v kokpitu umístěn co nejvýše a vy tak můžete získávat celou řadu informací, aniž byste museli sklánět zrak od silnice nebo terénu. Kokpit splňuje požadavky nejnáročnějších dobrodruhů, protože jeho konstrukce umožňuje montáž navigačních přístrojů a mobilních telefonů jiných výrobců.

Systém ABS lze přepínat i za jízdy

Ténéré 700 je vybaven dvěma předními kotouči o průměru 282 mm a zadním kotoučem o průměru 245 mm, které zajišťují výjimečný brzdný účinek a přesné ovládání. V případě potřeby můžete při jízdě dočasně deaktivovat protiblokovací systém a převzít plnou kontrolu a záměrně zablokovat zadní kolo při ostrých zatáčkách nebo strmých sjezdech.

Dobrá ochrana jezdce

Kombinace plochého sedadla s kompaktní kapotáží a úzkou palivovou nádrží zaručuje ergonomickou a přikrčenou jízdní polohu. A štít ve stylu rallye, robustní plastové chrániče rukou a lehká přední kapotáž vás pomáhají chránit v různých povětrnostních podmínkách, aby i ta nejdelší jízda byla ještě příjemnější a pohodlnější.

Rally Edition

LED směrová světla

Přední a zadní kompaktní směrová světla obsahující 9 LED v každém směrovém světle.

Barvy odkazující na dědictví rallye

Motocykl se chlubí moderním pojetím legendární a výrazné modrožluté kombinace, kterou se vyznačovaly rané modely Ténéré závodící v rallye Dakar. S odkazem na barvy použité při prvních rallye Dakar byla tato barevná kombinace s hrdostí použita rovněž při výrobě prvního modelu XT 600 Ténéré v roce 1983. Kontrastní modrožlutá barevná kombinace, zlaté ráfky a design „Speedblock“ (rovněž inspirovaný dědictvím rallye Dakar). Detaily v provedení, jako například černá řidítka, která souzní s celkovým designem.

SpeciÁLNÍ sedlo Rally

Specializované jednodílné sedlo Rally umožňuje lehce vyšší a vzpřímenější jízdní polohu pro snazší pohyb těla a vyšší pohodlí na dlouhých výpravách. Toto sedlo je o 20 mm vyšší než standardní sedlo – jeho výška je tedy 895 mm. Povrchová úprava čítající dva materiály a natisknuté bílé logo YAMAHA zvýrazňují neodolatelný vzhled Rally.

tlumič výfuku Akrapovič

Lehký sportovní nasazovací tlumič výfuku od společnosti Akrapovič kombinuje výkon a rallye vzhled s krásným chraplavým bohatým zvukem s příjemnou hlasitostí. Plně schopný běžného provozu, obsahující tepelný štít z uhlíkových vláken, objímku tlumiče a nevyjímatelnou tlumicí vložku Db killer.

Odolný kryt pod motorem

Odolný 4mm hliníkový kryt pod motorem poskytující dodatečnou ochranu motoru a rámu během náročných dobrodružství v terénu. Pomocí montážních bodů na krytu pod motorem lze volitelně připevnit standardní montážní sadu.

Kryt chladiče

Stylový černý hliníkový kryt chrání chladič před malými kameny a větvičkami. Kompaktní a lehká konstrukce. Speciální povrchová úprava zajišťující odolnost.

Kryt řetězu

Stylový laserově řezaný hliníkový kryt řetězu.

Protiskluzové podložky

Profilované gumové protiskluzové podložky pro maximální přilnavost kolen při jízdě vestoje.

Terénní rukojeti

Terénní rukojeti zajišťují lepší přilnavost a kontrolu v prašných a bahnitých podmínkách.

307 990 Kč

Technické parametry

Motor

Typ motoru

kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 2válcový

Zdvihový objem689 cm³
Vrtání x zdvih80,0 mm x 68,6 mm
Kompresní poměr11.5:1
Maximální výkon50,0 kW při 9 000 ot./min.
Limited power version35.0kW
Maximální točivý moment68,0 Nm při 6 500 ot./min.
Systém mazánízásoba oleje v klikové skříni
Typ spojkymokrá, vícelamelová
Systém zapalováníTCI
Systém startováníElektrický
Převodovkastálý záběr, 6rychlostní
Koncový převodŘetěz
Vstřikování palivaVstřikování paliva


PODVOZEK

RámOcelový páteřový rám, dvojitý kolébkový
Systém předního odpruženíObrácená teleskopická vidlice
Systém zadního odpruženíkyvná vidlice, (kloubové odpružení)
Přední zdvih210 mm
Zadní zdvih200 mm
Přední brzdaHydraulická dvojitá kotoučová Ø 282 mm
Zadní brzdaHydraulická jednoduchá kotoučová Ø 245 mm
Přední pneumatika90/90 R21 M/C 54V M+S – paprsková kola s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR
Zadní pneumatika150/70 R18 M/C 70V M+S – paprsková kola s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR


ROZMĚRY

Celková délka2 370 mm
Celková šířka910 mm
Celková výška1 455 mm
Výška sedla875 mm
Rozvor kol1 595 mm
Minimální světlá výška240 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní204 kg
Kapacita palivové nádrže16 l
307 990 Kč