MT-09

Původní model MT-09 byl zcela novým druhem japonského stroje, který do světa motocyklů vrátil skutečné vzrušení a čisté emoce. Inspiroval více než 50 000 evropských jezdců, aby se stali součástí rostoucího hnutí Hyper Naked. Nyní je tu zcela nový MT-09 a je postaven tak, aby se připojil k temné straně Japonska!

Revoluce ikony

Jeho motor CP3 s vysokým objemem 889 ccm splňující normu EU5 dosahuje vyšší úrovně točivého momentu při nižších otáčkách, což vám poskytne ještě výbušnější zrychlení a vyšší výkon na silnici. Sofistikovaná šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) řídí nejlepší elektronické systémy podpory jízdy ve své třídě a poskytuje vám dokonalou kontrolu. A systém QSS umožňuje superrychlé řazení nahoru a stabilnější podřazování.

Pro dosažení ostrého ovládání je nový model vybaven kompaktním hliníkovým podvozkem spolu s nastavitelným odpružením a super lehkými koly. Dvojité 298mm přední brzdy s radiálním hlavním válcem umožňují ovládání konečky prstů. A radikální stylizace nové generace a čistý nekrytý design podvozku potvrzují, že MT-09 je ultimátní Hyper Naked motocykl.

Letmým pohledem

  • Motor CP3 EU5 889 ccm
  • Zcela nový lehký rám z hliníku litého pod tlakem metodou CF
  • Design a stylizace nové generace
  • Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) a systémy podpory jízdy sledující náklon
  • Plnobarevný 3,5″ TFT displej
  • Kompaktní LED světlomet s dvojí funkcí
  • Systém rychlořazení (QSS)
  • Lehká kola SpinForged
  • Nové nastavitelné odpružení
  • Radiální přední hlavní válec brzdy


MT-09

Příběh MT se začal psát před téměř deseti lety, když se přední designéři Yamahy rozhodli vytvořit jeden z nejdůležitějších nových modelů v historii společnosti Yamaha Motor Co., Ltd. Nemělo se jednat o žádný obyčejný motocykl. Cílem bylo vytvořit radikální nový stroj s motorem s vysokým točivým momentem a extrémně hbitým podvozkem, který bude ve všem jiný. A zbytek je historie.


Motor CP3 EU5 889 ccm

Nově vyvinutý kapalinou chlazený tříválcový motor o objemu 889 cm3 je lehčí, rychlejší a výkonnější a má vyšší točivý moment při nižších otáčkách. Nové sání a výfuk vytvářejí krásný zvuk, který podtrhuje pocit zrychlení. Nové vstřikovače paliva mají vyšší účinnost a optimalizované převodové poměry a zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka (A&S) odpovídají vyššímu výkonu motoru splňujícího normu EU5.


Zcela nový lehký rám z hliníku litého pod tlakem metodou CF

Zcela nová kompaktní konstrukce rámu z hliníku litého pod tlakem metodou CF, moderní pojetí rozložení Deltabox. Vyšší tuhost podvozku pro lepší zpětnou vazbu pro jezdce, stabilitu a zvýšené dynamické jízdní okno. Optimalizovaná konstrukce čepu kyvné vidlice, lehký a úzký podvozek a klidnější pocit vytvářejí motocykl, který vám bude každodenním partnerem.

Design a stylizace nové generace

Čistý, holý a krásný designový jazyk MT nové generace uvádí řadu Hyper Naked do nového desetiletí. Minimalistický „nekrytý“ styl se obejde bez zbytečné kapotáže a k vyjádření lehkosti a hbitosti využívá pouze rám a konstrukční prvky, zatímco nový povrch rámu Crystal Graphite zdůrazňuje funkční krásu mechanických dílů.

Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) a systémy podpory jízdy sledující náklon

Nová kompaktní šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), vyvinutá na základě modelu YZF-R1, řídí pokročilé systémy podpory jízdy modelu MT-09, včetně 3režimového systému kontroly trakce (TCS) sledujícího náklon, protismykového systému (SCS), systému řízení zdvihu předního kola (LIF) a systému ovládání brzd (BC). Díky této technologii elektronického řízení, která je nejlepší ve své třídě, vám nový model MT-09 poskytuje maximální kontrolu v různém počasí a na různých površích.

Plnobarevný 3,5″ TFT displej

3,5palcový plnobarevný TFT displej je vybaven panelovým otáčkoměrem, který mění barvu se stoupáním nebo klesáním otáček, a také hodinami a ukazateli paliva, průměrné spotřeby, teploty vody, teploty vzduchu a indikace řazení. Přepínače na řídítkách umožňují snadno měnit zobrazení a informace a také upravovat nastavení volitelných originálních ohřívačů rukojetí Yamaha.

Kompaktní LED světlomet s dvojí funkcí

Kompaktní a přitažlivý LED světlomet s dvojí funkcí zajišťuje silné potkávací a dálkové světlo s vynikajícím rozptylem paprsků s měkkými hranami, které jsou příjemné pro oči. Tento samostatný projekční světlomet dává novému modelu MT-09 skutečně výrazný vzhled nové generace a boční obrysová světla LED, stejně jako zadní LED světlo, vytvářejí ikonický tvar písmene Y.

Systém rychlořazení (QSS)

Nový systém rychlého řazení nahoru a dolů zvyšuje zážitek ze sportovního řízení tím, že umožňuje superrychlé řazení nahoru pro vynikající zrychlení zajišťované výkonnějším motorem CP3 o objemu 889 ccm. Funkce podřazování umožňuje plynulejší řazení, které zachovává stabilitu podvozku i v zatáčkách a poskytuje tak kontrolovanější pocit při zpomalení.

Lehká kola Spin Forged

Nová kola Spin Forged váží o 700 g méně než předchozí model a zajišťují vynikající hbitost podvozku a snížení momentu setrvačnosti v zadní části o 11 %. Toto odlehčení neodpružené hmotnosti také zlepšuje účinek odpružení a přispívá k působivému 9% zlepšení spotřeby paliva.

Nastavitelné odpružení

Plně nastavitelná 41mm přední vidlice má optimalizované nastavení, které odpovídá charakteru nového kompaktního vysoce tuhého rámu a snižuje tendenci ke změnám sklonu dopředu/dozadu, což umožňuje plynulejší a kontrolovanější jízdu. Nastavitelné zadní odpružení nabízí nová nastavení a přepracované přepákování přizpůsobená zcela nové kyvné vidlici s vysokou tuhostí.

Radiální přední hlavní válec brzdy

Špičkový brzdový systém nového modelu MT-09 je vybaven radiálním předním hlavním válcem vyvíjejícím lineární hydraulický tlak na čtyřpístkové třmeny, které jsou namontovány na dvojitých 298mm předních kotoučích. Tato sestava poskytuje vynikající brzdný výkon a lze ji ovládat konečky prstů. Jedná se o pouze druhou produkční Yamahu, která tuto pokročilou technologii pocházející ze závodního světa využívá.


Video


Technické parametry

Motor

Typ motoru

Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, 3 válec, DOHC

Zdvihový objem890 cm³
Vrtání x zdvih78,0 × 62,1 mm
Kompresní poměr11.5 : 1
Maximální výkon87,5 kW (119,0 k) při 10 000 ot./min
Maximální točivý moment93,0 Nm (9,5 kg-m) při 7 000 ot./min
Systém mazánízásoba oleje v klikové skříni
Typ spojkymokrá, vícelamelová
Systém zapalováníTCI
Systém startováníElektrický
Převodovkastálý záběr, 6rychlostní
Koncový převodŘetěz
Spotřeba paliva5.0 L/100 km
CO2 emission116 g/km


PODVOZEK

RámDiamond
Úhel sklonu vidlice25º
Stopa108 mm
Systém předního odpruženíTeleskopické vidlice
Systém zadního odpruženíkyvná vidlice, (kloubové odpružení)
Přední zdvih130 mm
Zadní zdvih122 mm
Přední brzdahydraulická dvojitá kotoučová Ø 298 mm
Zadní brzdahydraulická jednoduchá kotoučová Ø 245 mm
Přední pneumatika120/70 ZR17M/C (58W) bezdušová
Zadní pneumatika180/55 ZR17M/C (73W) bezdušová


ROZMĚRY

Celková délka2 090 mm
Celková šířka795 mm
Celková výška1 190 mm
Výška sedla825 mm
Rozvor kol1 430 mm
Minimální světlá výška140 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní189 kg
Kapacita palivové nádrže14 l
Kapacita olejové nádrže3,50 l