MT-09 SP

Temná strana Japonska nikdy nespí. Je to inspirace každé Yamahy MT. Exkluzivní model MT-09 SP je nejnovější mistrovské dílo, které vzešlo z temnoty. Díky exkluzivním barvám inspirovaným modelem R1M, prémiovému odpružení a tempomatu je tento dokonalý tříválcový Hyper Naked motocykl připraven inspirovat i nadchnout.


Postavte se temnotě

Jeho motor CP3 s objemem 889 ccm splňující normu EU5 nabízí ještě lineárnější točivý moment při nižších otáčkách pro úžasné zrychlení a jeho šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) typu R1 a elektronické systémy podpory jízdy sledující náklon zajišťují přesné ovládání na mokru i na suchu. A díky plně nastavitelné 41mm přední vidlici a vysoce kvalitnímu zadnímu tlumiči Öhlins je tento zcela nový podvozek ostřejší než kdy dříve.

Kromě exkluzivních barev Icon Performance je model MT-09 SP vybaven speciálním dvojitě prošitým sedlem pro dokonalé pohodlí. Kartáčovaná eloxovaná kyvná vidlice, eloxovaná černá řídítka a páky a průhledné kouřové brzdové nádržky podtrhují prémiový vzhled a dojem.


Letmým pohledem

  • Speciální barvy SP
  • Systém tempomatu
  • Prémiové plně nastavitelné odpružení
  • Dvojitě prošívané sedlo
  • Kyvná vidlice s povrchovou úpravou z eloxovaného kartáčovaného hliníku
  • Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) a systémy podpory jízdy sledující náklon
  • Plnobarevný 3,5″ TFT displej
  • Kompaktní LED světlomet s dvojí funkcí
  • Systém rychlořazení (QSS)
  • Lehká kola SpinForged
  • Motor CP3 EU5 889 ccm
  • Radiální přední hlavní válec brzdy


MT-09 SP

V roce 2013 Yamaha představila původní model MT-09 a změnila tak svět motocyklů. Díky svému zaměření na lineární točivý moment, lehké hbitosti a brutálnímu naháčovému vzhledu se tento motocykl setkal s okamžitým úspěchem. V následujícím desetiletí se řada MT Hyper Naked rychle rozrostla a jako její završení byl vytvořen exkluzivní model SP.


Speciální barvy SP

alt

Speciální barvy modelu SP ho přímo spojují s exkluzivní povrchovou úpravou Icon Performance modelu R1M, zatímco páky, řídítka, řetězové kolo, přední vidlice a další prvky jsou potaženy vrstvou DLC v černé barvě. Kyvná vidlice má povrchovou úpravu z eloxovaného kartáčovaného hliníku, která působí kvalitním dojmem a podtrhuje prémiový vzhled modelu.


Systém tempomatu

alt

Elektronické systémy podpory jízdy modelu SP, které jsou nejlepší ve své třídě, zahrnují tempomat, který vám umožní si při jízdě po dálnici odpočinout. Lze ho nastavit při jízdě rychlostí nejméně 50 km/h a na 4. nebo vyšším rychlostním stupni. Zrušení tempomatu se provádí použitím brzd, spojky nebo plynu, a funkce „Pokračovat“ systém znovu aktivuje a vrátí motocykl na předchozí nastavenou rychlost.


Prémiové plně nastavitelné odpružení

alt

Plně nastavitelná přední vidlice KYB se vyznačuje samostatným tlumením vysokorychlostní i nízkorychlostní komprese, které vám umožní zvolit podrobnější nastavení, a 41mm trubky jsou pokryty vrstvou DLC pro vynikající kluzné vlastnosti a vysoce kvalitní vzhled. Zadní část je opatřena tlumičem Öhlins, aby bylo odpružení modelu MT-09 SP skutečně prvotřídní.


Dvojitě prošívané sedlo

alt

Stylové kontrastní prošívání podtrhuje kvalitní vzhled a dojem z motocyklu a po usazení vás uchopí okamžitým pocitem pohodlí. Tvary dílů, jako je palivová nádrž a sedlo, byly vylepšeny opakovanou aplikací přístupu Kanno Hyoka (hodnocení výkonu motocyklu na základě vnímání a zpětné vazby testovacího jezdce), abyste měli dokonalý pocit sžití se se strojem.


Kyvná vidlice s povrchovou úpravou z eloxovaného kartáčovaného hliníku

alt

Kyvná vidlice je opatřena povrchovou úpravou z eloxovaného kartáčovaného hliníku, která zdůrazňuje vzhled i pocit kvality. Spolu s povrchovou úpravou Crystal Graphite na rámu podtrhuje čistou mechanickou krásu kompaktního hliníkového podvozku modelu MT-09 SP, kterou se mohou vlastníci pyšnit.


Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) a systémy podpory jízdy sledující náklon

alt

Nová kompaktní šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), vyvinutá na základě modelu R1, řídí pokročilé systémy podpory jízdy modelu MT-09, včetně 3režimového systému kontroly trakce (TCS) sledujícího náklon, protismykového systému (SCS), systému řízení zdvihu předního kola (LIF) a systému ovládání brzd (BC). Díky této technologii elektronického řízení, která je nejlepší ve své třídě, vám nový model MT-09 SP poskytuje maximální kontrolu v různých povětrnostních podmínkách a na různých površích.


Plnobarevný 3,5″ TFT displej

alt

3,5palcový plnobarevný TFT displej je vybaven panelovým otáčkoměrem, který mění barvu se stoupáním nebo klesáním otáček, a také hodinami a ukazateli paliva, průměrné spotřeby, teploty vody, teploty vzduchu a indikace řazení. Přepínače na řídítkách umožňují snadno měnit zobrazení a informace a také upravovat nastavení volitelných originálních ohřívačů rukojetí Yamaha.


Kompaktní LED světlomet s dvojí funkcí

alt

Kompaktní a přitažlivý LED světlomet s dvojí funkcí zajišťuje silné potkávací a dálkové světlo s vynikajícím rozptylem paprsků s měkkými hranami, které jsou příjemné pro oči. Tento samostatný projekční světlomet dává novému modelu MT-09 SP skutečně osobitý vzhled nové generace a boční obrysová LED světla, stejně jako zadní LED světlo, vytvářejí ikonický tvar písmene Y.


Systém rychlořazení (QSS)

alt

Nový systém rychlého řazení nahoru a dolů zvyšuje zážitek ze sportovního řízení tím, že umožňuje superrychlé řazení nahoru pro vynikající zrychlení zajišťované výkonnějším motorem CP3 o objemu 889 ccm. Funkce podřazování umožňuje plynulejší řazení, které zachovává stabilitu podvozku i v zatáčkách a poskytuje tak kontrolovanější pocit při zpomalení.


Lehká kola SpinForged

alt

Nová kola SpinForged, která váží o 700 g méně než předchozí model, jsou nejlehčími koly, jaká se kdy na sériové Yamaze objevila, a zajišťují vynikající hbitost podvozku snížením momentu setrvačnosti v zadní části o 11 %. Toto odlehčení neodpružené hmotnosti také zlepšuje účinek odpružení a přispívá k působivému 9% zlepšení spotřeby paliva.


Motor CP3 EU5 889 ccm

alt

Nově vyvinutý kapalinou chlazený tříválcový motor o objemu 889 cm3 je lehčí, rychlejší a výkonnější a má vyšší točivý moment při nižších otáčkách. Nové sání a dvojitý výfuk vytvářejí krásný zvuk, který podtrhuje pocit zrychlení. Nové vstřikovače paliva mají vyšší účinnost a optimalizované převodové poměry a zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka (A&S) odpovídají vyššímu výkonu motoru splňujícího normu EU5.


Radiální přední hlavní válec brzdy

alt

Špičkový brzdový systém nového modelu MT-09 SP je vybaven radiálním předním hlavním válcem vyvíjejícím lineární hydraulický tlak na čtyřpístkové třmeny, které jsou namontovány na dvojitých 298mm předních kotoučích. Tato sestava poskytuje vynikající brzdný výkon a lze ji ovládat konečky prstů. Jedná se o pouze druhou produkční Yamahu, která tuto pokročilou technologii pocházející ze závodního světa využívá.

Technické parametry

Motor

Typ motoru

Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, 3 válec, DOHC

Zdvihový objem890 cm³
Vrtání x zdvih78,0 × 62,1 mm
Kompresní poměr11.5 : 1
Maximální výkon87,5 kW (119,0 k) při 10 000 ot./min
Maximální točivý moment93,0 Nm (9,5 kg-m) při 7 000 ot./min
Systém mazánízásoba oleje v klikové skříni
Typ spojkymokrá, vícelamelová
Systém zapalováníTCI
Systém startováníElektrický
Převodovkastálý záběr, 6rychlostní
Koncový převodŘetěz
Spotřeba paliva5.0 L/100 km
CO2 emission116 g/km


PODVOZEK

RámDiamond
Úhel sklonu vidlice25º
Stopa108 mm
Systém předního odpruženíTeleskopické vidlice
Systém zadního odpruženíkyvná vidlice, (kloubové odpružení)
Přední zdvih130 mm
Zadní zdvih122 mm
Přední brzdahydraulická dvojitá kotoučová Ø 298 mm
Zadní brzdahydraulická jednoduchá kotoučová Ø 245 mm
Přední pneumatika120/70 ZR17M/C (58W) bezdušová
Zadní pneumatika180/55 ZR17M/C (73W) bezdušová


ROZMĚRY

Celková délka2 090 mm
Celková šířka795 mm
Celková výška1 190 mm
Výška sedla825 mm
Rozvor kol1 430 mm
Minimální světlá výška140 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní189 kg
Kapacita palivové nádrže14 l
Kapacita olejové nádrže3,50 l