YZF-R1
Model Yamaha R1, vyvinutý bez kompromisů a konstruovaný s použitím nejmodernější technologie motoru a podvozku, je jedinečným supersportem společnosti Yamaha.
Historie R. Vaše budoucnost.
Nová aerodynamičtější a agresivnější kapotáž, odvozená od modelu M1, přispívá k jedinečným výkonům. Nová generace LED světel a přepracovaných LED pozičních světel posiluje nekompromisní vzhled motocyklu. Díky novým systémům řízení brzd (Brake Control – BC) a řízení motorové brzdy (Engine Brake Management – EBM) máte vše plně pod kontrolou.
Každý ze sedmi nastavitelných elektronických systémů podpory jízdy je možné doladit během několika sekund pomocí systému YRC. Model R1 se zdokonaleným odpružením, vysoce sofistikovaným motorem EU5 a prémiovými pneumatikami RS11 zvedl laťku na zcela novou úroveň.
YAMAHA R1 v detailech:
- Nová aerodynamická kapotáž ve stylu M1
- Vyladěný vysoce výkonný motor o objemu 998 ccm splňující normu EU5 (200PS)
- Světlomety a obrysová světla LED nové generace
- Vylepšená charakteristika předního a zadního odpružení
- Nový ovládací systém brzd (BC) se dvěma režimy ABS při zatáčení
- Nový systém řízení motorové brzdy (EBM) se 3 režimy
- Škrticí klapka APSG ride-by-wire
- Optimalizovaný systém řízení startu (Launch Control System – LCS)
- Dvojité přední kotouče 320 mm s monoblokovými třmeny
- Nejnovější pneumatiky Bridgestone Battlax RS11
- Špičkový vzhled a vynikající kvalita provedení
- Vylepšený přístrojový panel TFT se zobrazením systémů EBM a BC
R1
Společnost Yamaha Motor Company vyhrála svůj první závod pouhých 10 dní po svém založení. Tato spalující touha po závodech definuje společnost Yamaha dodnes a umožňuje jí vytvářet vysoce výkonné supersportovní motocykly, jako je nejnovější R1.
Technické parametry
Motor | |
Typ motoru | kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 4válcový |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Vrtání x zdvih | 79,0 × 50,9 mm |
Kompresní poměr | 13.0:1 |
Maximální výkon | 147,1 kW (200,0 k) při 13 500 ot/min |
Maximální točivý moment | 113,3 Nm (11,6 kg-m) při 11 500 ot./min. |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
Systém zapalování | TCI |
Systém startování | Elektrický |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Koncový převod | Řetěz |
Spotřeba paliva | 7.2l/100km |
CO2 emission | 168g/km |
Vstřikování paliva | Elektronické vstřikování paliva |
| |
Rám | Diamond |
Úhel sklonu vidlice | 24° |
Stopa | 102 mm |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | kyvná vidlice |
Přední zdvih | 120 mm |
Zadní zdvih | 120 mm |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová brzda 320mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová brzda 220mm |
Přední pneumatika | 120/70ZR17M/C (58 W) bezdušová |
Zadní pneumatika | 190/55ZR17M/C (75 W) bezdušová |
| |
Celková délka | 2 055 mm |
Celková šířka | 690 mm |
Celková výška | 1 165 mm |
Výška sedla | 855 mm |
Rozvor kol | 1 405 mm |
Minimální světlá výška | 130 mm |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 201 kg |
Kapacita palivové nádrže | 17 l |
Kapacita olejové nádrže | 4,9 l |